Sayın Yolcularımız;
BİLET ALAN HER YOLCUNUN (GÜVENLİĞİNİZ AÇISINDAN) 30 KG"I GEÇMEMEK
KOŞULU İLE EN FAZLA İKİ ADET BAGAJ HAKKI VARDIR.
Güvenliğiniz için eşyanızı bagaja kendiniz teslim
ediniz ve mutlaka bagaj fişinizi isteyiniz.
Kayıp eşya ödemeleri bagaj fişi verildiği halde kaybolan bagajlar içindir.
Kıymet takdiri yapılmayan valiz vs eşyaların kaybı halinde en fazla
bilet ücretinin iki katı ödeme yapılır.
Yolcularımız için tanınan ücretsiz bagaj hakkı 30
kg mı aşmamak koşulu ile 2 (iki) adettir. Bu miktarı aşan yükler alınmayabilir.
Bagaja teslim edilmeyen eşyaların ( otobüs içinde, koltuk üstü raflarda,
koltuk filesinde unutulması, kayıp ve çalınması durumunda tüm mesuliyet
yolcunun kendisine aittir. Şehir içi servis araçlarında ve Terminallerimizde
emanet olarak bırakılan, unutulan, başka bagajla karışan, çalınan eşyaların
tüm mesuliyeti yolcunun kendisine aittir.
TAŞINAMAZLAR
Bagajın içerisinde;
Kırılabilir eşya ve bozulabilir madde, Akıcı ve kokucu madde, büyük
ebatlı parça, Elektronik cihaz, Müzik aleti, İlaç, Değerli eşya (para,
mücevherat, ticari ve kıymetli doküman, pasaport, kimlik vb.) Tehlikeli
madde (ateşli silah, mermi, yanıcı, kimyasal nitelikli madde. Vb.)
Gibi eşyaların taşınması ve kaybı durumunda; maddi ve manevi zararından
firmamız sorumlu değildir.
KAYIP
BAGAJ
Yolculuk sonunda, bagaj fişi karşılığı bagaja teslim edilmiş eşyanın
çıkmaması (kaybolması) durumunda yolcumuz aynı gün kendisine en yakın AS ADANA Terminaline başvurarak Kayıp Bagaj Formu doldurması gerekmektedir.
Kayıp Bagaj Formu formun doldurulduğu terminal tarafından
Halkla İlişkiler Müdürlüğüne gönderilir.
Kayıp Bagaj Formunda yazılı bilgilerin mutlaka doldurulması gereklidir.
Kayıp Bagaj Formu doldurulduktan sonra sıra ile;
1)
Kayıp Eşya için ilk başvurulan Terminal
2)
ADANA Kayıp Eşya Deposu
3)
Halkla İlişkiler Müdürlüğü
Devreye girer.
15 gün sonra sonuç hakkında yolcu ile görüşme yapılır.
Bu zaman içerisinde kayıp eşya bulundu ise eşyayı
bulan kişi tarafından AS ADANA Kayıp Eşya Deposuna tutanakla imza
karşılığı teslim edilir veya kayıp eşyası depodan teslim edilecek yolcuya
tutanakla imza karşılığında teslim edilir. Bulunamayan kayıp eşyalarla
ilgili olarak değer tesbiti yapılmışsa değeri, değer tesbiti yapılmamışsa
en fazla bilet bedelinin iki katı tutarında ödeme yapılır.
HASARLI
BAGAJ
Bagajın taşınma esnasında Firmamızdan kaynaklanan bir sorundan dolayı
zarar görmesi durumunda, yolcunun terminalden ayrılmadan AS ADANA
yetkilisine Hasar Tespit Raporu tutturması gerekmektedir. Hasar tespit
raporunun aslı AS ADANA Halkla İlişkiler Müdürlüğüne gönderilir.
1 Hafta sonra yolcu ile sonuç hakkında görüşme yapılır ve sonuçlandırılır.
EVCİL
HAYVAN
Otobüs içerisinde evcil hayvan taşınması, Karayolu Taşıma Yönetmeliğinin
50-b maddesi gereği yasaktır. Bagajda taşınması istenen evcil hayvanlar
ancak özel kafeslerinde gerekli tedbirler alınarak taşınabilir. Bu konuda
insiyatif AS ADANA dedir. Kafesi olmayan evcil hayvanlar bagaja
kabul edilmez. Evcil hayvanın zarar görebileceğine veya yolcuyu rahatsız
edeceğine kanaat getirilirse evcil hayvanın taşınması sözkonusu değildir.
Bagajda taşınacak evcil hayvanların başına gelebilecek her türlü sorumluluk
yolcuya aittir.
"Karayolları
Taşıma Yönetmeliği:
Madde.50:
a)
Yurtiçi ve uluslar arası taşımalarda yolcunun 30 kg. a kadar olan bagajı
ücretsiz taşınır. Bagajlar yolcuların biletlerinde gösterilen koltuk
numaralarına göre etiketlenir. Yolcu taşınmalarında taşıt bagajının
toplam istiap haddini aşan eşya taşınmaz. Yolcu taşımalarında yolcuya
ait olmayan ticari eşya ve kargo taşınmaz.
b)
Özel kafeslerinde kedi, köpek, ve kuş gibi evcil hayvanlar bagaj taşımaya
mahsus bölümlerde taşınabilir. Taşıtın içinde canlı hayvan hiçbir zaman
taşınmaz"
|